تفاوت‌ مخزن آب تک لایه و سه لایه

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    ویکی پلیمر
    من هستی هستم، دانشجوی پلیمر، برعکس اغلب دانشجوها که خیلی به رشته دانشگاهیشون علاقه ندارن من همیشه عاشق این حوزه بودم و از خوندن و نوشتن تو این زمینه لذت میبرم. تو ویکی پلیمر، مقالات و موضوعات مرتبط با پلیمر رو قرار میدم، با هم یاد میگیریم و با هم رشد میکنیم.

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 72
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 86
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 16
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 9
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
    آي پي امروز آي پي امروز : 29
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 5
    بازدید هفته بازدید هفته : 102
    بازدید ماه بازدید ماه : 102
    بازدید سال بازدید سال : 766
    بازدید کلی بازدید کلی : 2256

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.147.61.142
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ویکی پلیمر و آدرس wikipolymer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

تفاوت‌ مخزن آب تک لایه و سه لایه

 

 

 تعداد لایه

 اصلی‌ترین تفاوت مخزن آب تک لایه و سه لایه در وجود لایه‌ای مشکی‌رنگ است. مخزن سه‌لایه دارای یک لایه به رنگ مشکی بوده که این لایه، وظیفه جلوگیری از ورود نور به مخزن را دارد. برخلاف مخزن سه‌لایه، مخزن آب تک‌لایه این ویژگی را ندارد. جلوگیری از ورود نور، ویژگی پراهمیتی به شمار می‌رود. چراکه نور، اصلی‌ترین عامل جلبک بستن مخازن است.

محتویات درون مخزن

 باتوجه به ویژگی‌ها و تعداد لایه‌های مخازن آب پلی اتیلن، کاربرد مخازن پلی اتیلن نیز متفاوت است. برای مثال مخرنی مناسب نگهداری آب شرب است که به هیچ‌وجه جلبک نبندد و از تغییر رنگ و طعم آب جلوگیری کند. در این بخش، فرق مخزن تک لایه و سه لایه در این مورد است که مخزن سه‌لایه، مخزن مناسب‌تری برای نگهداری آب شرب در محیط پرنور است.

 

 

مخازن پلی اتیلن بر اساس تعداد لایۀ تشکیل‌دهنده بدنه، انواع مختلفی دارند. مخازن تک‌لایه، سه‌لایه و چهارلایه نمونه‌ای از این مخازن بوده که کاربرد گسترده‌ای دارند. باتوجه به این شرایط، بسیاری از افراد به دنبال کسب اطلاعاتی درجهت فهم تفاوت و فرق مخزن تک لایه و سه لایه هستند. تفاوت مخزن آب تک لایه و سه لایه، در برخی موارد قابلیت بررسی دارند که این موارد عبارت‌اند از:

  • تعداد لایه؛
  • محتویات مخزن؛
  • قیمت؛
  • محل استفاده.

 

قیمت

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که وجه‌ تمایز مخزن آب سه‌لایه و تک‌لایه به حساب می‌آید، قیمت مخزن است. درصورتی که یک مخزن تک‌لایه و یک مخزن سه‌لایه با ابعاد و حجم‌های یکسان را بایکدیگر مقایسه کنیم، متوجه قیمت بالاتر مخزن سه‌لایه می‌شویم.

محل استفاده

محل نصب و استفاده از مخازن پلی اتیلن، باتوجه به محتویات درون مخزن متفاوت است. برای مثال همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم، برای نگهداری آب در محیطی که دربرابر تابش مستقیم نور آفتاب قرار دارد، باید از مخزنی استفاده نمود که ضد اشعۀ UV باشد و از ورود نور به درون مخزن جلوگیری کند.

آیا ضخامت مخزن آب سه لایه با تک لایه فرق می‌کند؟

برخلاف باور غلطی که در این‌رابطه شکل گرفته است؛ باید ذکر کنیم که هیچ تفاوتی میان مخزن سه لایه و تک لایه از نظر ضخامت وجود ندارد و از این منظر تمامی مخازن پلی‌ اتیلن، مشابه یکدیگر هستند.

آیا مخزن آب سه‌لایه از مخزن تک‌لایه بهتر است؟

برای پاسخ به این سوال نیز باید این نکته را ذکر کنیم که تمامی مخازن پلی اتیلن اعم از تک‌لایه، سه‌لایه و چهارلایه، ویژگی‌های مخصوص خود را دارا هستند و هرکدام از آن‌ها برای کاربری خاصی تولید می‌شوند. مصرف‌کنندگان محترم برای تهیه مخزنی متناسب با نیاز خود بهتر است در این زمینه با افراد متخصص و باتجربه مشورت کنند. اکر میخواهید بیشتر درباره مخازن پلی اتیلن بدانید مطلب مزایا و معایب مخزن آب پلی اتیلن چیست؟ را مطالعه کنید.

مخزن سه لایه ضد جلبک

نتیجه گیری

همانطور که گفته‌شد؛ تفاوت مخزن آب تک لایه و سه لایه، در وجود یک لایۀ مشکی‌رنگ است. این لایه وظیفه دارد که از ورود نور به درون مخزن جلوگیری کند. مخازن سه‌لایه از این ویژگی برخوردارند ولی مخازن تک‌لایه این قابلیت را ندارند. درنتیجه در نکاتی مانند محل مناسب استفاده، مایعی که قصد نگهداری آن را دارید و همچنین قیمت این دو مخزن، برخی تفاوت‌ها نمایان می‌شوند.

مجتمع پلاستیک طبرستان، تولیدکننده برتر مخازن پلی اتیلن

مجتمع پلاستیک طبرستان به عنوان بزرگ‌ترین و برترین تولیدکنندۀ مخزن پلی اتیلن در ایران و خاورمیانه، دارای 210 نمایندگی در سطح کشور است. این مجتمع با تولید انواع مختلف مخازن پلی اتیلن اعم از تک‌لایه، سه‌لایه و چهار لایه، در مدل‌ها و حجم‌های مختلف با بالاترین کیفیت، توانسته است سهم قابل توجهی از بازار مخازن پلی اتیلن را در دست بگیرد. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی محصولات و قیمت به عنوان مثال قیمت مخزن مکعبی به صفحه جزئیات مخزن مکعبی مراجعه کنید.



تاریخ ارسال پست: دو شنبه 17 بهمن 1401 ساعت: 15:9
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: